- מתוך: נדרים ותפילות
מדיטציה וברכה לפני האוכל
חמש הנקודות להתבוננות לפני הארוחה:
אני חושב על כמה פוטנציאל חיובי צברתי כדי לקבל את האוכל הזה, אשר ניתן לי ע"י אחרים.
אני חושב על התרגול שלי, בעודי מנסה לשפרו כל הזמן.
אני חושב על התודעה שלי, שומר עליה בזהירות מעשייה לא נכונה, חמדנות ופגמים אחרים.
אני חושב על האוכל הזה, ועל ההתייחסות אליו כאל תרופה אשר תזין את גופי.
אני חושב על המטרה להפוך לבודהה, בעודי מקבל ומכלה את האוכל הזה רק על מנת להשיגה.
מדיטציה לפני האכילה
נדמיין את האוכל כנקטר של ברכה, בתוך כלי רחב מעוטר אבנים טובות תוך דקלום OM AH HUNG שלוש פעמים על מנת להפוך את האוכל למבורך.
נציע את האוכל כמנחה לדמות בודהה קטנה שנדמיין כממוקמת בצ'אקרת הלב שלנו, הדמות חווה אושר גדול ומקרינה אור הממלא את כל גופנו.
מנטרת הברכה על האוכל בטיבטית ובעברית:
TÖnpa Lame Sangye Rinpoche
Kyopa Lame DamchÖ Rinpoche
Denpa Lame GedÜn Rinpoche
Kyabne Konchog Sum La ChÖ Bar BÜl
לבודהה היקר, מורה הדרך שאין שווה לו
לדהרמה היקרה, המחסה שאין שווה לו
לסנגהה היקרה, המשחררים שאין שווים להם
לשלושת אבני החן אנו מגישים מנחה זו.
אוכל זה שהינו בעל מאה טעמים, ממלא את פינו עסיס ועשוי היטב, אנו מציעים באמונה לכל הבודהות והבודהיסאטוות. מי ייתן וכל היצורים יהנו ממזון הריכוז.
אנו רואים באוכל זה תרופה, אנו אוכלים אותו ללא היצמדות וללא שנאה, לא בכדי להעצים יהירות, כח או מראה חיצוני נאה, אלא רק על מנת לקיים אותנו חיים.
Lama Sangye Lama ChÖ
Dezin Lama DedÜn Te
KÜn Gyi Jenpo Lama Te
Lama Namla ChÖ Bar BÜl
המורה הוא בודהה
המורה הוא דהרמה
המורה הוא גם הסנגהה
לכל המורים אני מגיש מנחה זו