סַנְגְהַה – קבוצות תרגול בודהיזם

מעבר לפעילויות המונחות השוטפות המתקיימות לאורך השנה בקורסים ובסדנאות עם המורים השונים, נפגשות בכל שבוע קבוצות תרגול ולימוד של ידידי הדהרמה בכל חלקי הארץ. מטרת המפגשים היא להרחיב את הידע שלנו בדרך הבודהיסטית ע"י לימוד טקסטים שונים, ולהעמיק את התרגול שלנו ע"י תרגול מדיטציה.

לפרטים והצטרפות לאחת הקבוצות ניתן לפנות למארגנים ע"פ פרטי הקשר שלהלן.

בברכת צמיחה, המשכיות, והצלחה לכל הקבוצות!

 

צפון

יודפת

מפגש של תרגול ולימוד ביודפת מתקיים מידי יום שני בשעה 2000. לומדים ומתרגלים על פי ספרו של יונגיי מינגיור רינפוצ'ה: "מאוהב בעולם". לפרטים אפשר לפנות לליאורה פרייס:
טל. 0545345733 ( רצוי ווטסאפ)
אימייל: liorapreis@gmail.com
מרכז

ת"א

פסיכולוגיה בודהיסטית

הקבוצה השבועית, שהחלה את דרכה בשנת 2016, מקיימת את המפגשים בימי שני בין השעות 18:00-19:30 בסטודיו יוגה רמה ברחוב השופטים 1 בתל-אביב.

חלק מן המפגש מוקדש לתרגול מדיטציה וחלקו האחר מוקדש לקריאה משותפת של טקסטים ולשיח פתוח בו ניתן לשתף בחוויות מן התרגול המשותף בקבוצה, התרגול בבית ומן הלימוד באופן כללי. על-מנת לאפשר היווצרות של מרחב אינטימי המאפשר העמקה, ההשתתפות בקבוצה מתאימה למי שיכולות ויכולים להתחייב לתהליך של מספר חודשים לפחות. לפרטים נוספים ניתן לפנות לניב אגם, מנחה הקבוצה, בטלפון 052-2392335 או במייל niv@dreamers.org.il

קבוצת פילוסופיה

במקביל לפעילויות הקורסים ועל מנת להפיק את המירב מביקורי המורים במסגרת קבוצת הפילוסופיה, נפגשת קבוצת לימוד ועיון, במרכז ובצפון הישן של תל אביב לחלופין, מדי יום שני בערב על בסיס שוטף.

הרעיון מאחורי המיפגשים הוא להעמיק את הידע בנושאים הנלמדים בקורסים ובנושאים שלא נלמדים בקורסים, במטרה לכסות את הנושאים העיקריים כפי שמוצגים ע״י מסורת הגלוג-פה אם כי, ובהתאם לנסיבות, ייעשה מאמץ לספק גם נקודות השקפה של מסורות אחרות וזאת כדי להרחיב את רוחב היריעה מחד, ומתוך הבנה שבסופו של יום כל המסורות הטיבטיות מתנקזות לאותה משמעות מזווית ודגש שונה.

הלימודים נעשים תוך כדי האזנה ללימודים שנתן הדלאי לאמה, המוגשים עם תרגום לאנגלית.

כמו כן, הכוונה היא, תוך כדי האזנה ודיון בתוך הקבוצה, להביא לידי הבנה כללית ופרטנית של הדרך והיכולת לפנות לספרות מקור באופן עצמאי על מנת ללבן ולנתח סוגיות בהם נתקלים במהלך התרגול וחיי היומיום.

דגש מיוחד יושם על הטמעת הלימודים כחלק מהתודעה שלנו מתוך מטרה להוות נוגדן ישיר לרגשות העוכרים בתודעתו של כל אחד מאיתנו.

מדי פעם מובאים מקורות נוספים שלא מתוך הבודהיזם הטיבטי כדי ליצור אפשרות השוואה ובדיקה של החומר.

לפרטים: ורדה  vardardm@bezeqint.net

טרגר תל אביב – מפגש זום

תוכניות טרגר החילוניות נוצרו על ידי מינג'יור רינפוצ'ה בהשראת הדלאי לאמה, כדי להנגיש את כלי המדיטציה לאנשים שאינם בודהיסטים. התוכן תומצת על ידי מינג'יור רינפוצ'ה מתוך המקורות הבודהיסטים והוא מתאים לאנשים מכל קהילה ומכל רקע תרבותי. קבוצת המשך לקורס מבוא שהתקיים, נפגשת מדי יום ג' בשעה 19:30 ב'זום'. הקבוצה פתוחה לכל אדם המעונין לתרגל מדיטציה, ומתנהלת ללא כל עלות כספית.

המעוניינים לבוא ולהתנסות מתבקשים ליצור קשר עם מדריכת הקבוצה ד"ר מרים מייזל במייל:      telaviv@tergar.org

הרצליה

ימי ראשון בשעה 19:00 . במפגשים האזנה בצוותא להקלטות, לימוד טקסטים וכמובן מדיטציה.
לפרטים נוספים ניתן להתקשר לאביתר 0547882043

נס ציונה

הסנגהה נפגשת סמוך לקניותר נס ציונה בימי שלישי בין השעות 19:30 –21:00.

במפגש השבועי אנו מתרגלים נושאים שונים מהבודהיזם הטיבטי. לומדים טקסטים, מתרגלים מדיטציית ריכוז, מדיטציה אנליטית ומפתחים דיון בנושא הנלמד. הקבוצה מברכת ומזמינה את כל מי שמתעניין בבודהיזם טיבטי ומדיטציה, החל ממתרגלים ותיקים ועד מתעניינים חסרי ניסיון.לפרטים ובירורים ניתן לפנות לנועה 054-4801918

דרום

עין הבשור

הסנגהה הדרומית, נפגשת בימי חמישי בשעה 19:30 במושב עין הבשור, ולומדת כרגע לאם רים – לאמה צונגקאפה. עירית להב שמנהלת ומכינה את השיעורים לקבוצה, מתרגמת את כל הטקסטים לעברית.

לפרטים ניתן לפנות לעירית במייל iritla4@gmail.com או בטלפון 054-7917051

ספרייה ולימוד

ספרים בהוצאת ידידי הדהרמה

"טיפוח הפוטנציאל האנושי"

ג'טסונמה טנזין פאלמו  

בספרה "טיפוח הפוטנציאל האנושי" (שש השלמויות) מעניקה לנו ג'טסונמה טנזין פאלמו מבט רחב על האימון הבודהיסטי מעבר לישיבה על הכרית. ספרה הינו תרגום הקורס שנתנה בישראל ב-2006. למידע נוסף ורכישה