"אהבה ממוקדת – מיקוד התודעה ופתיחת הלב" סופ"ש תרגול ולימוד עם טנזין פאלמו בנווה שלום

"מיקוד התודעה ופתיחת הלב", סדנת סוף שבוע ללא לינה בנווה שלום

סוף שבוע של תרגול ולימוד עם ג'טסונמה טנזין פאלמו

"אהבה ממוקדת – מיקוד התודעה ופתיחת הלב"

תרגול שמטהה וארבע איכויות הלב

30-31 בינואר | נווה שלום | ללא לינה

ההרשמה סגורה – תודה לנרשמים

הסדנה תועבר באנגלית – קיימת אפשרות לשכירת אוזניות לתרגום סימולטני בתשלום

תרגול הריכוז ומיקוד תשומת הלב מוכר במסורת הבודהיסטית כ"שמטהה". בעזרת תרגול זה אנחנו מרגיעים את התודעה הקופצנית וחסרת המנוח שלנו, ומתחילים לגלות כמה מעט אנו מנצלים מתוך הפוטנציאל הגלום בתודעה שלנו.

בתרגול ארבע איכויות הלב, המכונות במסורת הטיבטית "ארבע (האיכויות) ללא שיעור" (The Four Immeasurables) אנו מתאמנים בדיוק בכיוון ההפוך: הרחבת הלב ופתיחתו לכל אדם ויצור חי באשר הם. ארבע האיכויות כוללות את האהבה, החמלה, השמחה המפרגנת והשתוות היחס.

איך ניתן לשלב את תרגול השמטהה, הממקד ומצמצם לכאורה את התודעה, עם תרגול איכויות הלב המרחיב אותה מעבר לכל גבול מוכר?

בסדנת סוף השבוע תלמד ג'טסונמה טנזין פאלמו את שני התרגולים, ותדגים כי לא רק שהשניים אינם סותרים אלא שהם משלימים זה את זה, ומייצרים ביחד חוויה חזקה ועצמתית של אהבה ממוקדת ונטולת גבולות.

בסדנה תשלב המורה קטעים של הסברים מתוך ניסיונה העשיר בתרגול המדיטציה, עם פרקי התנסות קצרים במדיטציות המדוברות.

במהלך היום ישולבו קטעי תרגול נוספים בהם נתנסה בתרגולים שלמדנו.

למי זה מיועד?

הסדנה איננה קורס מבוא לבודהיזם, ובהסברים ישולבו מושגים ותפיסות מתוך הדרך הבודהיסטית שלא תהיה הזדמנות להסבירם במקום. עם זאת, אנו מאמינים כי ההזדמנות לתרגל במחיצתה של מתרגלת ותיקה ומנוסה, ומורה יוצאת דופן כג'טסונמה טנזין פאלמו היא הזדמנות יקרת ערך ונדירה כל כך שגם מי שאין לו רקע בבודהיזם מוזמן להצטרף לסדנה, אם הוא / היא חושבים שיוכלו להתמודד עם קטעים פחות ברורים במהלך היום

על פי הנחיות המורה ייתכן ונשלב במהלך היומיים גם פרקי זמן לדיון בקבוצות קטנות שם ניתן יהיה לברר שאלות שעלו במהלך היום, ומושגים שנותרו לא ברורים.

השתתפות מלאה

בשל הביקוש הרב הצפוי, וכדי להשרות אווירה תומכת של רצינות, שקט והתמקדות, אנחנו מבקשים כי לסדנה יצטרפו רק מי שיכולים להיות נוכחים בה מרגע ההתחלה ועד רגע הסיום בכל אחד משני ימי הסדנה.

הסדנה תיפתח להרשמה חלקית אך ורק במקרה שבו יוותרו מקומות פנויים לקראת תום ההרשמה

לוח זמנים

ביום שישי ה 30 בינואר ובשבת ה 31 בינואר:

09:00 התכנסות והרשמה

12:30 ארוחת צהריים

17:00 פיזור

שתיקה וטלפונים

במהלך שני ימי התרגול ננסה לייצר אווירה תומכת ומאפשרת העמקה. לשם כך נבקש מכל המשתתפים להקפיד על שני כללים חשובים:

שתיקה נאצלת – שתיקה מלאה שבה כל אדם למעשה נמצא עם עצמו, ואינו עסוק בקשרים חברתיים. הדבר נכון גם, ולמעשה במיוחד, למי שמגיעים עם חברים, בני זוג או בני משפחה. מטרת השתיקה היא לאפשר לתרגול לחלחל פנימה.

בלינק כאן תוכלו למצוא דברים שאמרה ג'טסונמה טנזין פאלמו על חשיבות השתיקה בקורסי מדיטציה

כדי לאפשר לעצמנו, וגם לחברים ולשותפים האחרים בסדנה, להתמקד בדברים החשובים שאנחנו שומעים, לומדים ומנסים להפנים, אנחנו מבקשים להימנע כליל מלהביא איתכם טלפונים לשטח הסדנה.

מי שזקוק להשאיר מספר חירום בבית יכול לתת את מספר הדהרמפון 052-4710445, ומיד כשתתקבל הודעה נאתר אתכם. טלפונים רוטטים, הצצות חטופות בהודעות, התעדכנות קצרה בתכנים כאלו ואחרים מהווים כולם הן הסחת דעת, והן הפרעה לאחרים.

אוכל

התכנון לסדנה הוא לחלוק ארוחת צהריים משותפת, כאשר כל אחד מוזמן להביא איתו מנה צמחונית אותה ניתן לחלוק עם האחרים.

עם זאת, פרטים נוספים ומלאים בנושא האוכל יימסרו קרוב למועד הסדנה, בהתאם, למשל, לתנאי מזג האויר, כמות הנרשמים, ומשתנים אחרים. אנא היו עירניים לקבלת ההודעות.

מה להביא?

באולם בו נתרגל יהיו שטיחים ומזרונים, וכסאות.

כרית מדיטציה – אם אתם מתכננים לשבת על המזרונים, אנא הביאו עימכם כריות נוחות למדיטציה (כרית נוקשה יחסית). במקום עשוי להיות צפוף למדי, אז אנא התחשבו בכך כאשר אתם בוחרים את גודל הכרית.

מזרון אישי – עשוי להיות מחסור במזרונים. אנא הצטיידו בשטיחון או מזרון קטן / שמיכה מקופלת עליהם תוכלו לשבת במקרה הצורך

בקבוק שתיה – לא ניתן יהיה להכניס לאולם כוסות שתיה, קרה או חמה. אם אתם רוצים שתהיה לכם האפשרות לשתות במהלך השיעורים (מומלץ!), אנא הצטיידו מראש בבקבוק קטן, ו/או כוס תרמית נסגרת.

כלי אוכל וכוס לשתיה חמה – במקום לא יהיו כלל כלי אוכל, ונשתדל שגם לא יהיו כוסות חד פעמיות, כדי שהסדנה שלנו לא תהפוך למפגע תברואתי. נבקש כי כל אחד מכם יצטייד בכוס אישית לשתייה החמה והקרה, וכלי אוכל רב פעמיים אותם תקחו הביתה בסוף כל יום.

בגדים בשיטת הבצל – איננו יודעים מה יהיה מזג האויר. בכל מקרה, מכיוון שאף פעם לא ניתן להתאים את מידת החימום או המיזוג לשביעות רצון כולם, אנא בואו לבושים באופן שיאפשר לכם להתאים את עצמכם לטמפרטורה בחדר.

גרביים עבות / נעלי בית – מכיוון שנשאיר את הנעליים בחוץ, ומכיוון שעשוי להיות קר, גרביים נקיות וחמות להתהלך עימן בתוך האולם עשויות להיות מועילות, ולהקל גם על חווית הריח באולם סגור ומחומם.

כלי כתיבה ומחברת – לאוהבים לרשום הערות

מטריות ונעליים מתאימות – במקרה של מזג אוויר גשום ימוקמו פינות הקפה והאוכל במועדון הנמצא מרחק הליכה קצר מאוהל המדיטציה. לכן אנא הצטיידו במטריה ונעליים שיאפשרו לכם לנוע בחופשיות גם אם ירד גשם.

אוכל – אנא ראו את הסעיף הקודם

תרגום

בסדנה לא יהיה תרגום לעברית. האנגלית של ג'טסונמה אינה קשה להבנה. אם אתם רוצים להצטרף לסדנה ומתקשים מאד בהבנת האנגלית, אנא ציינו זאת בטופס ההרשמה ונעשה מאמץ לארגן סידור מקומי כלשהו לתרגום חלקי לפחות.

איך מגיעים?

הישוב נווה שלום נמצא על כביש 3, לא רחוק ממחלף לטרון שעל כביש ירושלים תל אביב.

המגיעים מתל אביב או ירושלים ירדו מכביש 1 במחלף לטרון, ויסעו לכיוון באר שבע. כשני קילומטר לאחר הרמזורים יש יציאה ימינה לכיוון נווה שלום.

האירוע יתקיים באוהל האירועים הנמצא בכניסה לישוב, ליד בריכת השחייה. אנא הישמעו לשלטי ההכוונה בכל הנוגע לחניה.

טרמפים – אנו ממליצים מאד להצטרף למכוניות אחרות הנוסעות לסדנה כדי להקל על עומס הרכבים בחניה ובכניסה ליישוב. טבלת טרמפים מסודרת תוצע עם תחילת ההרשמה.

תשלום

סדנת סוף השבוע מוצעת ללא מחיר נקוב מראש. משמעות הדבר הינה שכל אחד מהמשתתפים בסדנה יכול להציע תשלום כפי יכולתו ורצונו, ועל פי הערכתו למורה ולארגון.

הכסף שנאסף מתרומות המשתתפים מופנה קודם כל לכיסוי ההוצאות הרבות של אירוע מסוג זה. לאחר כיסוי ההוצאות, כולל הוצאות הטסת המורה והמלווה שלה לארץ, האירוח וכן הלאה, נמסר כל סכום שנותר במלואו למורה.

את התרומה ניתן להציע במהלך הסדנה בפינות שיוסדרו לשם כך. ניתן להציע את התרומה במזומן, בשיק או בכרטיס אשראי.

במהלך הסדנה תהיה גם אפשרות לתרום ישירות למפעליה השונים של ג'טסונמה טנזין פאלמו.

לינה

הסדנה מוצעת ללא לינה. עם זאת, המעוניינים ללון במקום מוזמנים לפנות באופן עצמאי למלון נווה שלום ולבדוק את זמינותם של החדרים במלון.

המעוניינים למצוא שותפים /שותפות לחדר יציינו זאת בטופס ההרשמה, וננסה לעזור כפי יכולתנו.

מספר הטלפון במלון: 02-9993030. לאתר המלון לחצו כאן

איך אפשר לעזור:

אנו זקוקים למתנדבים שיסייעו בהכנת הסדנה ובמהלכה. המעוניינים מוזמנים למלא במקום המתאים בטופס ההרשמה

הרשמה

ההרשמה נסגרה. תודה לנרשמים

 

ברוח המסורת הבודהיסטית, המורה, וכן הצוות המארגן פועלים בהתנדבות מלאה ואינם מקבלים כל שכר. גם ההשתתפות בקורס זה הינה על בסיס תרומה (דאנה) וללא ציון סכום מוגדר, כדי לאפשר לכל הרוצים להשתתף בקורס לעשות זאת בשמחה ולתרום כפי יכולתם ומתוך רצון ונדיבות הלב.
תרומותיכם, אותן ניתן לעשות בכל עת הן לפני השיעור והן לאחריו, מיועדות לכיסוי כל ההוצאות הארגוניות ולמתן דאנה כהוקרת תודה למורה.
All our activities are organized by volunteers and are offered without any price tag attached. Yet there are some costs to cover and for that we are asking for your donations.
All remaining donations after covering the costs will be offered to the precious teacher.

חומרי עיון לאירוע זה

אודיו (0)
תמונות (0)

ספרייה ולימוד

ספרים בהוצאת ידידי הדהרמה

"כיצד לראות את עצמך כפי שהנך באמת"

כבוד הדלאי לאמהּ ה-14  

בספרו "כיצד לראות את עצמך כפי שהנך באמת" מדריך אותנו כבוד הדלאי לאמה כיצד לראות את עצמנו כפי שאנו באמת, על מנת שנוכל להתחיל ליצור את העולם שבו נרצה לחיות. למידע נוסף ורכישה