האימון הבודהיסטי

מפגש דהרמה – "ביטחון עצמי לעומת הוקרת העצמי" -Self confidence versus self cherishing

מפגש דהרמה בהנחיית גשה קלסנג וונגמו

"ביטחון עצמי לעומת הוקרת העצמי"

יום שלישי 27 בנובמבר, במכללת ברושים, תל אביב , בשעה 18:00

בהשתתפות מורים מקבוצות הדהרמה השונות

ברור לנו שאם מישהו פוגע בנו, פעולתו היא שלילית, כי היא גורמת לנו כאב. יחד עם זאת, אם נפגע באותו אופן במישהו אחר נחוש שהפעולה לא כל כך שלילית, ואפילו נראה אותה כמוצדקת. איך ייתכן ששתי הפעולות הללו נדמות כל כך שונות, ואיזה מהתגובות שלנו מבוססת על המציאות?

אם ננתח נראה שהתגובות השונות שלנו מושפעות מהוקרת העצמי, בגלל התחושה המוטבעת בנו ש"אני" ו"שלי" חשובים יותר מ"אחרים" ומה שהוא "שלהם".

רוב האנרגיה שלנו מכוונת כלפי עצמנו – החיים שלי, הבריאות שלי, המשפחה שלי, מערכות היחסים שלי, המשרה שלי וכן הלאה. הוקרת העצמי הזו היתה יכולה להיות בסדר אילו היו לה תוצאות חיוביות. לרוע המזל היא מובילה לאכזבה, כי היא לא מביאה לנו אושר והיא לא פותרת את בעיותינו.

הפתרון האמתי הוא הוקרת הזולת – גישה שמציבה במקום ראשון את האחרים ומחשיבה את רווחתם כחשובה יותר מרווחתנו האישית. לפי אלה שפיתחו מצב תודעה כזה, גישה זאת גורמת לאושר אמתי ולשלוות נפש.

אבל האם גישה כזאת היא בריאה ומציאותית? אם נציב את האחרים לפני עצמנו, האם לא נהפוך לפגיעים להשפלה וללעג? האם לא ניראה חלשים וחסרי הגנה? האם זה לא יפגע בהערכה העצמית שלנו ויפחית את הביטחון העצמי שלנו?

במהלך השיחה נעסוק בשאלות האלה ונדון באפשרות להפחית את הגישה המתרכזת בעצמי ולהחליף אותה בדאגה כנה לזולת, תוך פיתוח חוזק פנימי, ביטחון שיש לנו את היכולת להתמודד עם האתגרים שבחיינו, ותחושה בריאה של הערכה עצמית. כל אלה יאפשרו לנו להבין שאנחנו ראויים להיות מאושרים, אוהבים ומצליחים.

♣♣♣

להרשמה לחצו כאן

ההרשמה הסתיימה. ניתן להגיע ולהיכנס על בסיס מקום פנוי

♣♣♣

ברוח המסורת הבודהיסטית, המורה, וכן הצוות המארגן פועלים בהתנדבות ואינם מקבלים כל שכר. גם ההשתתפות בקורס זה הינה על בסיס תרומה (דאנה).

תרומותיכם, שתיאספנה בתום הפעילות, מיועדות לכיסוי כל ההוצאות הארגוניות ולמתן דאנה כהוקרת תודה למורה.

♣♣♣

האירוע כלו מאורגן בשיתוף פעולה של בי"ס פסיכו-דהרמה בקמפוס ברושים, קבוצת בודהיזם בישראל, עמותת תובנה, מרכז גוף נפש ועמותת ידידי הדהרמה, המארחת את גשה קלסנג וונגמו בביקורה בישראל

ברוח המסורת הבודהיסטית, המורה, וכן הצוות המארגן פועלים בהתנדבות מלאה ואינם מקבלים כל שכר. גם ההשתתפות בקורס זה הינה על בסיס תרומה (דאנה) וללא ציון סכום מוגדר, כדי לאפשר לכל הרוצים להשתתף בקורס לעשות זאת בשמחה ולתרום כפי יכולתם ומתוך רצון ונדיבות הלב.
תרומותיכם, אותן ניתן לעשות בכל עת הן לפני השיעור והן לאחריו, מיועדות לכיסוי כל ההוצאות הארגוניות ולמתן דאנה כהוקרת תודה למורה.
All our activities are organized by volunteers and are offered without any price tag attached. Yet there are some costs to cover and for that we are asking for your donations.
All remaining donations after covering the costs will be offered to the precious teacher.

חומרי עיון לאירוע זה

טקסטים (0)
וידאו (0)
אודיו (0)
תמונות (0)

ספרייה ולימוד

מולטימדיה

Timeless Quotes from The Buddha

צפה והקשב לעוד:

ספרים בהוצאת ידידי הדהרמה

"מעבר לדת"

כבוד הדלאי לאמהּ ה-14  

כבוד הדלאי לאמה פורש בספרו תוכנית פורצת דרך הפונה גם אל מיליוני האנשים שאינם רואים בעצמם חלק משום מסורת דתית אך עדיין כמהים לחיים שיש בהם סיפוק רוחני ועשייה למען עולם טוב יותר. למידע נוסף ורכישה