דהרמה בעברית

סדנת דהרמה לכל המשפחה בפסח

  • תאריך: 18.04.2014
  • תאריך סיום: 19.04.2014
  • מורה:
  • מקום: נווה שלום
סדנת מודעות בנושא "החופש להיות" לכל המשפחה, בחול המועד פסח, 18-19 באפריל, בנווה שלום

החופש להיות

שישבת 18-19 באפריל, בנווה שלום

אפשרות ללינה באוהלים

פסח הוא חג החירות, וכולנו שמחים לדון ולחשוב מעט על נושאים הקשורים לכך. אבל בעיקר, כולנו עסוקים בשאלה מה לעשות ב"חופש" – דהיינו בימים האלו שאנחנו בבית עם הילדים.

איך מוצאים את האיזון בין הצורך שלנו, ההורים, בקצת "חופש" – שקט, מנוחה, שלווה, לצורך שלנו להעסיק את הקטנים ולבלות איתם "חופשה" מהנה ואולי גם משמעותית? ואחרי כל זה, למי נשאר כוח לחשוב על מושגים מופשטים ורעיונות נשגבים כמו חופש וחירות?

בסנגהת המשפחות אנחנו מציעים נוסחה אחרת. יומיים של חופשה משותפת, שהיא בעצם סדנה מרוכזת, שמיועדת במידה שווה לילדים עצמם, להורים, ולתא המשפחתי כלו. לא חופשה במובן של "בטן גב" אלא סדנה פעילה ומלאת תוכן שמזמינה אותנו לחקור בתוכנו את מושג ה"חופש", ה"חופשה" וה"חירות".

סדנת הפסח היא המשך לפעילות סנגהת המשפחות במשך השנה האחרונה (לפרטים ראו כאן). הפעילויות מועברות על ידי ההורים עצמם, ביניהם גם מתרגלים ותיקים וכאלו העוסקים במקומו של תרגול המודעות בחינוך ובהורות גם בחייהם המקצועיים.

מקום: המרכז הרוחני הפלורליסטי בנווה שלום

לינה: שאיפתנו היא להתארגן ללינה משותפת באוהלים באזור המרכז הרוחני. במקום יש שירותים ומטבחון (אבל לא מקלחות). ההשתתפות בסדנה אינה מותנית בלינה.

השתתפות חלקית: אנחנו יודעים שלרבים מאתנו יש תכניות עמוסות לפסח. מצד שני, אנחנו גם יודעים עד כמה לילדים חשובה היציבות, וזמן ההכרות עם הילדים אתם הם חולקים את המרחב והסדנה. לכן העדיפות תהיה לאלו שיגיעו לסדנה מתחילתה ועד סופה.

השתתפות מלאה משמעותה הגעה קצת לפני שיחת הפתיחה בשעה 09:30 ביום שישי, והשארות עד הסיום בשעה 17:00 בשבת. התחלה משותפת משנה את כל מהלך הסדנה, ולכן נבקש מכם לתכנן מראש להגיע מספיק זמן מראש, כדי שבשיחת הפתיחה תהיו כבר רגועים, אחרי פיפי ותה, ופנויים להקשיב. גם יציאה מוקדמת, אפילו "רק בקצת" משבשת את תחושת השותפות, וגורמת לילדים (גם לנו 0 הילדים הגדולים) לתחושת אי שקט גדולה. אנא תכננו השארות עד הסיום, ואפילו כמה דקות אחרי, לסייע בקיפול. 

תשלום: ככל הסדנאות המוצעות במסגרת עמותת "ידידי הדהרמה", הסדנה מוצעת ללא מחיר נקוב מראש. בסיום הסדנה תנתן לכל משפחה אפשרות לתרום לכיסוי הוצאות שכירת המקום והוצאות נלוות לקיום הסדנה. מכיוון שלא מדובר בסדנה עם חדרי לינה וארוחות מוזמנות, ההוצאות אמורות להיות צנועות יחסית.

גילאי ילדים: סוף השבוע פתוח לילדים מכל הגילאים. עם זאת, ניסיוננו בסדנאות האחרונות מצביע על כך שכדי לקיים פעילויות משמעותיות לילדים אנו נזקקים להפריד אותם לעתים לקבוצות גילאים. במהלך סוף השבוע בפסח ננסה לראשונה הפעלת הילדים בקבוצות גילאים שונות, ולצורך כך נזדקק לעזרתכם ההורים בשמירה על גבולות הקבוצה, ולעתים בשמירה על הילדים שלא יהיו בפעילות באותו זמן.

תינוקות: נוכחותם של תינוקות בסדנה מאתגרת את כולם, בדיוק כמו שנוכחותם בחיינו מאתגרת אותנו. בניגוד למסגרות אחרות בהן מבקשים מראש לא לבוא עם תינוקות, אנחנו נמנעים מבקשה כזו. עם זאת, אנחנו מבקשים שלא רק תהיו אחראים להשגיח על התינוק המקסים שלכם, אלא שגם תשימו לב מתי נוכחותו /ה בקרבת הפעילות מסיחה את דעת הילדים האחרים, פוגעת ביכולת להתרכז ולקיים פעילות משמעותית, או מסיחה את דעתכם והופכת אתכם לנוכחים נפקדים.

מי שיהיה מעוניין בסידור של בייביסיטר למשך ימי הסדנה מוזמן לפנות אלינו. מי שמעוניין להציע שירות כזה, בעצמו/ה או בשם המתבגרים/ות במשפחתכם, מוזמן גם לפנות אלינו. בחלק מהסדנאות הקודמות סידורים כאלו עבדו מצוין.

אוכל: בעקרון נסתמך בסוף השבוע הזה על בישולים שנביא מהבית. אופן ההתארגנות המדויק ייקבע ברגע שמישהו ייקח על עצמו את תפקיד אחראי/ת האוכל ויעזור לנו לחשוב ולהתארגן.

הרשמה: אנא הרשמו בטופס בתחתית העמוד. נשמח אם תקדימו להירשם, כדי לאפשר לנו להתארגן בהתאם למספר וגילאי הילדים. מצד שני – נשמח אם תקחו את הרשמתכם ברצינות, ותראו בה התחייבות להגיע (במידת הסביר, כמובן), כדי שלא נמצא עצמנו מתכוננים לשווא 🙂 בכל מקרה, אם תכניותיכם ישתנו לאחר שנרשמתם, אנא הודיעו בהקדם למייל של עמותת ידידי הדהרמה dharma.friends.il@gmail.com

 

 

 

ברוח המסורת הבודהיסטית, המורה, וכן הצוות המארגן פועלים בהתנדבות מלאה ואינם מקבלים כל שכר. גם ההשתתפות בקורס זה הינה על בסיס תרומה (דאנה) וללא ציון סכום מוגדר, כדי לאפשר לכל הרוצים להשתתף בקורס לעשות זאת בשמחה ולתרום כפי יכולתם ומתוך רצון ונדיבות הלב.
תרומותיכם, אותן ניתן לעשות בכל עת הן לפני השיעור והן לאחריו, מיועדות לכיסוי כל ההוצאות הארגוניות ולמתן דאנה כהוקרת תודה למורה.
All our activities are organized by volunteers and are offered without any price tag attached. Yet there are some costs to cover and for that we are asking for your donations.
All remaining donations after covering the costs will be offered to the precious teacher.

חומרי עיון לאירוע זה

טקסטים (0)
וידאו (0)
אודיו (0)
תמונות (0)

ספרייה ולימוד

מולטימדיה

Online Q&A with Jetsunma Tenzin Palmo

צפה והקשב לעוד:

ספרים בהוצאת ידידי הדהרמה

"כיצד לראות את עצמך כפי שהנך באמת"

כבוד הדלאי לאמהּ ה-14  

בספרו "כיצד לראות את עצמך כפי שהנך באמת" מדריך אותנו כבוד הדלאי לאמה כיצד לראות את עצמנו כפי שאנו באמת, על מנת שנוכל להתחיל ליצור את העולם שבו נרצה לחיות. למידע נוסף ורכישה