פילוסופיה בודהיסטית

התמונה הגדולה: חיי עבר ועתיד, רצף התודעה – Past and future lives

במסגרת התוכנית "בודהיזם מאלף ועד תו"

הקורס בשתיקה מלאה ותתאפשר השתתפות מלאה בלבד. כמו כן קיימת חובת השתתפות בכל הפעילויות במסגרת הקורס.

איך להגיע – מפת דרכים– איפה זה נס עמים, הגעתם לגליל המערבי – מפת דרכים.

6-8.12.12 חמישי עד שבת| בשעה 16:00 רישום | נס עמים, גליל מערבי (ליד נהריה).
הקורס במסגרת התוכנית "בודהיזם מאלף ועד תו", והוא פתוח לקהל הרחב לאחר השלמת המטלות. 

הקורס מתאים לחברי התוכנית וכן לנרשמים חדשים אשר ישלימו את החומר שנלמד עד כה במסגרת התוכנית 'בודהיזם מאלף עד תו' ואשר מתרגלים את מדיטציית נתינת הדעת באופן יומיומי במשך חודשיים לפחות עפ"י ההנחיות של הנזיר שון.

כידוע, לדרך הבודהיסטית יש מטרות שונות בהתאם לרמת התירגול – הארה שלמה למען כל בעלי התודעה, חירות אישית, או לפחות לידה מחדש טובה. מכאן שתרגול הרוח הבודהיסטי מבוסס על ההנחה של קיומם חיי עבר וחיי עתיד. האם זה אכן כך? האם יש בכלל חיי עבר וחיי עתיד? האם יש דרך להוכיח זאת? ואם אכן יש חיי עבר ויש חיי עתיד –איך מתרחש המעבר בדיוק? מה קורה בתהליך המוות? כחלק מתוכנית "בודהיזם מאלף ועד תו" תלמד גשה קלסנג וונגמו קורס סוף שבוע בנושא של "חיי עבר וחי עתיד". הקורס יכלול הסברים של שלבי המוות, תיאורים של הרמות השונות של התודעה, ההנמקות ההגיוניות שמבססות את רעיון חיי העבר וחיי העתיד על-פי "פרמנה – וארטיקה" של דהרמהקיטי, וכן הלאה. נדון גם בשאלה מיהו או מהו זה שעובר מתקופת חיים אחת לבאה אחריה וכיצד נוכל להטמיע הבנת דברים אלה בתרגולנו ובחיי היומיום שלנו.

Weekend Course The big picture, past and future lives; the continuation of consciousness
There are different levels of goals for the Buddhist Path – Complete Enlightenment for the benefit of all sentient beings, personal liberation, or at least a good rebirth. Hence the Buddhist practice is based on the principle of the existence of past and future lives. Is this really so? Are there past and future lives? Is there a way to prove it? And if there are past and future lives – what is it or who is it that passes from one lifetime to the next one? How does it happen? What happens during the process of death? As part of the program Buddhism from A to Z, Geshe Kelsang Wangmo will also teach a weekend course on The big picture, past and future lives. This course entails explanations of the stages of death, descriptions of the different levels of consciousness, the reasoning that establishes the existence of past and future lives according to Dharmakirti's Pramanavartika, and so forth. We will also discuss what it is that travels from one life to the next and how we can integrate an understanding of this in our daily practice

 

ברוח המסורת הבודהיסטית, המורה, וכן הצוות המארגן פועלים בהתנדבות מלאה ואינם מקבלים כל שכר. גם ההשתתפות בקורס זה הינה על בסיס תרומה (דאנה) וללא ציון סכום מוגדר, כדי לאפשר לכל הרוצים להשתתף בקורס לעשות זאת בשמחה ולתרום כפי יכולתם ומתוך רצון ונדיבות הלב.
תרומותיכם, אותן ניתן לעשות בכל עת הן לפני השיעור והן לאחריו, מיועדות לכיסוי כל ההוצאות הארגוניות ולמתן דאנה כהוקרת תודה למורה.
All our activities are organized by volunteers and are offered without any price tag attached. Yet there are some costs to cover and for that we are asking for your donations.
All remaining donations after covering the costs will be offered to the precious teacher.

חומרי עיון לאירוע זה

ספרייה ולימוד

ספרים בהוצאת ידידי הדהרמה

"טיפוח הפוטנציאל האנושי"

ג'טסונמה טנזין פאלמו  

בספרה "טיפוח הפוטנציאל האנושי" (שש השלמויות) מעניקה לנו ג'טסונמה טנזין פאלמו מבט רחב על האימון הבודהיסטי מעבר לישיבה על הכרית. ספרה הינו תרגום הקורס שנתנה בישראל ב-2006. למידע נוסף ורכישה