האימון הבודהיסטי

שיר החוויות הרוחניות

כבוד לינג רינפוצ'ה ילמד את "שיר החוויות הרוחניות" מאת לאמה צונגקהאפה המלמד כיצד להמנע מסבל [בימים חמישי-שבת], ואף יעניק הרשאות עוקבות של מנג'ושרי וטארה הירוקה [ביום ראשון – למעוניינים בלבד].

לקורס שני חלקים [ניתן להשתתף גם בחלקו הראשון בלבד]:

9-10-11.3.2017 ,  ימים חמישי-שישי-שבת:

LingR-7לאמה צונגקהאפה היה פילוסוף, משכיל, יוגי, מורה נערץ, מנהיג רוחני וגם משורר. במהלך חייו כתב עשרות טקסטים על הדרך הבודהיסטית ועל הדרכים והשיטות באמצעותן ניתן להשיג את מצב התודעה העילאי שמשוחרר מכל סבל – ההארה. את כל הדרכים והשיטות הללו תמצת לאמה צונגקהאפה בשיר אחד אשר נכתב כעצה לתלמיד שמעוניין בשחרור מסבל. לשיר הזה קרא לאמה צונגקהאפה – "שיר החוויות הרוחניות".

השיר עצמו נבע לא מתוך ידע אינטלקטואלי בלבד, אלא מתוך חוויותיו הפנימיות של לאמה צונגקהאפה בהתבסס על מימוש ההנחיות שבכתביו של הבודהה וממשיכי דרכו בהודו. לאמה צונגקהאפה למד אצל גדולי המורים של תקופתו ומדט בהתבודדות במשך עשר שנים עד אשר השיג תובנות פנימיות. את תובנותיו שיתף בשיר זה עם תלמידיו על מנת להנחות אותם בדרך הפנימית לשחרור ולהארה.

מאז תקופתו של לאמה צונגקהאפה ועד היום נשמרה מסורת חיה של לימוד שלבי הדרך להארה (בטיבטית: לאם-רים) באמצעות העברתה ממורה לתלמיד. בתקופתנו כבוד הדלאי לאמה הוא אחד המורים המרכזיים אשר מלמדים ומשמרים את המסורת הזאת. כדי לשמור על חיות המסורת ביקש לינג רינפוצ'ה מכבוד הדלאי לאמה ללמד טקסטים שונים של הלאם רים. השיעור הפומבי הזה התקיים בהודו בפני קהל גדול של תלמידים מדי שנה במשך כמה שנים. כבוד לינג רינפוצ'ה השביעי, שילמד אותנו בקורס זה את "שיר החוויות הרוחניות", היה המארגן של לימודים אלו והיה בין התלמידים העיקריים של כבוד הדלאי לאמה אשר קיבלו את הלימודים הללו.

זוהי הזדמנות יוצאת דופן עבורנו לשמוע לימוד מיוחד על שלבי הדרך להארה ממורה אשר בחייו הקודמים נתן מסירה שבע"פ של הלאם רים לדלאי לאמה, ובחייו הנוכחיים קיבל את המסירה שבע"פ של הלאם רים מהדלאי לאמה.

באמצעות טקסט מרתק זה נוכל לשמוע את עצתו של לאמה צונגקהאפה ולקבל הנחיות כיצד לפסוע באותה דרך פנימית אשר תסייע לנו לסלק את מקורות הסבל ולהגיע להארה.

אתם מוזמנים לקחת חלק בהזדמנות יוצאת דופן זו.

 

12.3.2017, יום ראשון

הרשאות עוקבות (ג'נאנג) של מנג'ושרי, טארה הירוקה

הרשאה עוקבת (בטיבטית: jenang, באנגלית: subsequent permission) – תהליך באמצעותו מעניק הלאמה לתלמיד הרשאה לעסוק במעשה הרוחני של ישות מוארת מסוימת לשם הבשלה מהירה של טבע הבודהה של התלמיד ולשם השגה מהירה של הארה שלמה. תנאי מקדים לקבלת הרשאה הוא קבלת העצמה. לפיכך תהליך ההרשאה חייב לבוא בעקבות תהליך ההעצמה והוא תהליך משלים לו. גם מי שעדיין לא קיבל העצמה יכול לקבל הרשאה עוקבת, אבל אז אופן התרגול יהיה שונה. הדבר יוסבר במהלך הקורס.

בביקורו זה יעניק כבוד לינג רינפוצ'ה השביעי הרשאות עוקבות של שתי ישויות מוארות – מנג'ושרי וטארה הירוקה.

מנג'ושרי (בטיבטית: Jampel Yang)– דמות הישות המוארת המגלמת את החוכמה של כל הבודהות. באמצעות קבלת הרשאה עוקבת של מנג'ושרי אנחנו מורשים לעסוק במעשה הרוחני של ישות מוארת זאת; בתודעתנו מוטבעים רישומים להבשלת טבע הבודהה שבנו ולהשגת הארה שלמה, ובמיוחד לפיתוח תבונה חדה וחוכמה; ואנחנו מטוהרים משליליות של גוף, דיבור ותודעה.

טארה הירוקה (בטיבטית: Jetsun Dolma) – דמות הישות המוארת המגלמת את הפעילות המוארת של כל הבודהות. באמצעות קבלת הרשאה עוקבת של טארה הירוקה אנחנו מורשים לעסוק במעשה הרוחני של ישות מוארת זאת; בתודעתנו מוטבעים רישומים להבשלת טבע הבודהה שבנו ולהשגת הארה שלמה, ובמיוחד להצלחת פעילויותינו, למילוי משאלותינו ולהשגת מטרותינו; ואנחנו מטוהרים משליליות של גוף, דיבור ותודעה.

***

כבוד לינג רינפוצ'ה השביעי, מורה בכיר בבודהיזם הטיבטי, בגלגולו הקודם מורו הבכיר של הדלאי לאמה ובגלגולו זה תלמיד קרוב של הדלאי לאמה, ילמד קורס רחב ידיים ומרתק זה, וחברנו הנזיר קרמה צונדו (יקי פלט) יתרגם את דבריו מטיבטית לעברית. 

הקורס יתורגם גם לאנגלית באמצעות ציוד שמע אותו ניתן לשכור במקום במחיר 30 ש"ח ליום פעילות.

 

ההשתתפות בקורס:

שלושת ימי הלימוד הראשונים (חמישי-שישי-שבת) מהווים את הלימוד המקדים, שפתוח לקהל הרחב.

אחריהם ייערך יום לימוד נוסף, בו כבוד לינג רינפוצ'ה השביעי יעניק שתי הרשאות עוקבות. ההשתתפות ביום לימודים זה אפשרית רק למי שמוכן לקבל על עצמו את המחויבויות של בקשת מקלט (כלומר מי שהוא בודהיסט) ושל נדר הבודהיסטווה; ומותנית בהשתתפות מלאה בשלושת ימי הלימוד המקדים, חמישי-שישי-שבת, 9-11.3.2017.

♦ בקשת מקלט (taking refuge) – בקשת הכוונה לדרך הנכונה משלוש האבנים היקרות – מהבודהה (המורה), מהדהרמה (תורתו) ומהסנגהה (הקהילה הרוחנית ההולכת בדרכו) – מתוך הסתמכות מלאה ומתמדת עליהם, מתוך אמון מוחלט בהם ושכנוע עמוק ביכולתם להגן מפני סבל ופחד.

♦ נדר הבודהיסטווה – נדר התודעה העוסקת במעשה הבודהיסטווה הוא נדר אחד שמהותו הוא עיסוק במעשה ההארה ואי ויתור על תודעת ההארה עד להגשמת מהות ההארה.

הערות:

הקורס יתקיים בקיבוץ יחיעם.

המשתתפים יתבקשו להיות נוכחים בכל פרק הזמן הזה ובכל הפעילויות שיתקיימו במהלכו.

מכשירי הטלפון, מחשבים וכד' יימסרו למשמרת בתחילת הקורס.

הקורס יתקיים בשתיקה מלאה.

***

ברוח המסורת הבודהיסטית ההשתתפות בכל פעילויות כבוד לינג רינפוצ'ה בישראל הינה על בסיס תרומה [דאנה] בלבד.
רינפוצ'ה ופמלייתו, וכן הצוות המארגן ומערך המתנדבים הרחב, פועלים בהתנדבות ואינם מקבלים כל שכר.
תרומותיכם, שתיאספנה בתום הפעילויות, מיועדות לכיסוי כל ההוצאות הארגוניות הרבות ולמתן דאנה כהוקרת תודה לרינפוצ'ה.

ההרשמה נסגרה

 

ברוח המסורת הבודהיסטית, המורה, וכן הצוות המארגן פועלים בהתנדבות מלאה ואינם מקבלים כל שכר. גם ההשתתפות בקורס זה הינה על בסיס תרומה (דאנה) וללא ציון סכום מוגדר, כדי לאפשר לכל הרוצים להשתתף בקורס לעשות זאת בשמחה ולתרום כפי יכולתם ומתוך רצון ונדיבות הלב.
תרומותיכם, אותן ניתן לעשות בכל עת הן לפני השיעור והן לאחריו, מיועדות לכיסוי כל ההוצאות הארגוניות ולמתן דאנה כהוקרת תודה למורה.
All our activities are organized by volunteers and are offered without any price tag attached. Yet there are some costs to cover and for that we are asking for your donations.
All remaining donations after covering the costs will be offered to the precious teacher.

חומרי עיון לאירוע זה

אודיו (0)
תמונות (0)

ספרייה ולימוד

ספרים בהוצאת ידידי הדהרמה

"כיצד לראות את עצמך כפי שהנך באמת"

כבוד הדלאי לאמהּ ה-14  

בספרו "כיצד לראות את עצמך כפי שהנך באמת" מדריך אותנו כבוד הדלאי לאמה כיצד לראות את עצמנו כפי שאנו באמת, על מנת שנוכל להתחיל ליצור את העולם שבו נרצה לחיות. למידע נוסף ורכישה